Status: Vi arbejder på udbudsdesignet
Efter en grundig markedsanalyse er vi nu i gang med at udarbejde udbudsdesignet. Det sker i tæt samarbejde med ekspertgruppen, der består af repræsentanter fra hele den offentlige sektor.
Kort om aftalen
Aftalen er et genudbud af den frivillige aftale 03.13 Møbler og vil have et bredt sortiment af møbler og tilbehør. Aftalen vil blive opdelt i seks delaftaler, som er opdelt efter møbelkategorier:
Delaftale 1: Kontormøbler
Delaftale 2: Kantine-, lounge- og mødemøbler
Delaftale 3: Plejemøbler
Delaftale 4: Daginstitutionsmøbler
Delaftale 5: Undervisningsmøbler til folkeskolen
Delaftale 6: Undervisningsmøbler til videregående uddannelser
SKI har valgt at opdele aftalen efter møbelkategorier for at gøre aftalen mere brugervenlig og samtidigt sikre et bredt felt af potentielle tilbudsgivere. Alle delaftalerne kan anvendes af SKI’s kunder efter behov.
Aftalen gennemføres som et offentlig udbud, og tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet. Hver delaftale tildeles til tre leverandører i en kaskademodel. Ved behov for indretningsløsninger skal indkøbet gennemføres som et miniudbud.
SKI stiller på aftalen bæredygtige krav til leverandørerne og miljøkrav til produkterne. Det gør det lettere at købe miljørigtigt og samfundsansvarligt ind. På aftalen vil der derfor blive udbudt et frivilligt sortiment af miljømærkede møbler. Herudover skal alle møbler desuden produceres med FSC-certificeret træ.
På aftalen vil der også blive udbudt et begrænset antal centrale reservedele, så de indkøbte møbler kan få en længere levetid. Samtidig vil SKI hæve garantien på møblerne fra tre til fem år. Til sidst vil SKI arbejde på muligheden for, at man kan indkøbe brugte versioner af møblerne, hvis leverandøren har dette på lager.
Forventet sortiment
Aftalens sortiment begrænses i forhold til den eksisterende aftale, da SKI ønsker at skabe et mere overskueligt sortiment. I arbejdet med tilbudslisten vil det blive sikret, at sortimentet indeholder et bredt udvalg af forskellige typer møbler, så kunderne har flere valgmuligheder. Sortimentet vil bestå af funktionelle møbler med fokus på kvalitet, ergonomi og miljø.
Med seks møbelkategorier får du på aftalen et møbelsortiment med flere varianter bestående af:
- Stole
- Borde
- Reoler
- Sofaer
- Bord- og gulvskærme
- Tavler
- Lamper og belysning
- Garderober
- Reservedele til møbler
Ekspertgruppen
Ekspertgruppen, der er med til at udvikle udbuddet, består af repræsentanter fra:
- Bornholms Regionskommune
- Danmarks Radio
- Gladsaxe Kommune
- Gymnasiefællesskabet
- Hvidovre Kommune
- Ikast-Brande Kommune
- Københavns Universitet
- Region Hovedstaden
- Syddansk Erhvervsskole
- Vejen Kommune
- ZBC – Zealand Business College
- Aalborg Universitet
- Københavns Kommune
- VIA University College
- SEAS-NVE
- Rigspolitiet
- Administrations- og servicestyrelsen
Forventet teknisk dialog, offentliggørelse og ikrafttrædelse
Vi forventer at have teknisk dialog i september 2020, og udbudsmaterialet vil blive offentliggjort i oktober 2020. Aftalen forventes at være klar til brug den 15. maj 2021, når den eksisterende aftale på området udløber.