Vis aftale
Type
Status
Anvendelse
Frivillig aftale
Udbud
Alle SKI-abonnenter
Trådt i kraft
Udløbsdato
Forlængelse
30. jan. 2026

Status: Vi arbejder på udbudsdesignet

Efter en grundig markedsanalyse er vi nu i gang med at udarbejde udbudsdesignet. Det sker i tæt samarbejde med ekspertgruppen, der består af repræsentanter fra hele den offentlige sektor.

Kort om aftalen

Aftalen er et genudbud af den frivillige aftale 03.13 Møbler og vil have et bredt sortiment af møbler og tilbehør. Aftalen vil blive opdelt i seks delaftaler, som er opdelt efter møbelkategorier:

Delaftale 1: Kontormøbler
Delaftale 2: Kantine-, lounge- og mødemøbler
Delaftale 3: Plejemøbler
Delaftale 4: Daginstitutionsmøbler
Delaftale 5: Undervisningsmøbler til folkeskolen
Delaftale 6: Undervisningsmøbler til videregående uddannelser

SKI har valgt at opdele aftalen efter møbelkategorier for at gøre aftalen mere brugervenlig og samtidigt sikre et bredt felt af potentielle tilbudsgivere. Alle delaftalerne kan anvendes af SKI’s kunder efter behov.

Aftalen gennemføres som et offentlig udbud, og tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet. Hver delaftale tildeles til tre leverandører i en kaskademodel. Ved behov for indretningsløsninger skal indkøbet gennemføres som et miniudbud.

SKI stiller på aftalen bæredygtige krav til leverandørerne og miljøkrav til produkterne. Det gør det lettere at købe miljørigtigt og samfundsansvarligt ind. På aftalen vil der derfor blive udbudt et frivilligt sortiment af miljømærkede møbler. Herudover skal alle møbler desuden produceres med FSC-certificeret træ.

På aftalen vil der også blive udbudt et begrænset antal centrale reservedele, så de indkøbte møbler kan få en længere levetid. Samtidig vil SKI hæve garantien på møblerne fra tre til fem år. Til sidst vil SKI arbejde på muligheden for, at man kan indkøbe brugte versioner af møblerne, hvis leverandøren har dette på lager.

Forventet sortiment

Aftalens sortiment begrænses i forhold til den eksisterende aftale, da SKI ønsker at skabe et mere overskueligt sortiment. I arbejdet med tilbudslisten vil det blive sikret, at sortimentet indeholder et bredt udvalg af forskellige typer møbler, så kunderne har flere valgmuligheder. Sortimentet vil bestå af funktionelle møbler med fokus på kvalitet, ergonomi og miljø.

Med seks møbelkategorier får du på aftalen et møbelsortiment med flere varianter bestående af:

  • Stole
  • Borde
  • Reoler
  • Sofaer
  • Bord- og gulvskærme
  • Tavler
  • Lamper og belysning
  • Garderober
  • Reservedele til møbler

Ekspertgruppen

Ekspertgruppen, der er med til at udvikle udbuddet, består af repræsentanter fra:

  • Bornholms Regionskommune
  • Danmarks Radio
  • Gladsaxe Kommune
  • Gymnasiefællesskabet
  • Hvidovre Kommune
  • Ikast-Brande Kommune
  • Københavns Universitet
  • Region Hovedstaden
  • Syddansk Erhvervsskole
  • Vejen Kommune
  • ZBC – Zealand Business College
  • Aalborg Universitet
  • Københavns Kommune
  • VIA University College
  • SEAS-NVE
  • Rigspolitiet
  • Administrations- og servicestyrelsen

Forventet teknisk dialog, offentliggørelse og ikrafttrædelse

Vi forventer at have teknisk dialog i september 2020, og udbudsmaterialet vil blive offentliggjort i oktober 2020. Aftalen forventes at være klar til brug den 15. maj 2021, når den eksisterende aftale på området udløber.

UDBUDSKALENDER
Q2 2020Udbud opstart
14. oktober - 2. november kl. 23:59Teknisk dialog
Ultimo september - Q1 2022Implementering
25. april 2022 kl. 6:00Udbudsforberedelse
14. oktober 2022Teknisk dialog starter
1. november 2022Teknisk dialog udløber
27. januar 2023Anmodningsfrist
28. februar 2023Resultat af prækvalifikation
18. august 2023Offentliggørelse af udbudsmateriale
20. september 2023 kl. 13Tilbudsfrist
Oktober 2023Tildeling
Q1 2024Forventet ikrafttrædelse
Følgegruppe
Sortimentsbeskrivelse
Kort opsummering - udbud
Teaser
Anvendelse - udbud
Anvendelse - i drift
Kort om den kommende aftale

Kontakt SKI

Billede
Preben Svenstrup
Beskrivelse
Chefkonsulent, Kundeansvarlig
Navn
Preben Svenstrup
Email
psv@ski.dk
Telefon
51 77 93 71
Billede
Peter Winther Hansen
Beskrivelse
Kontraktansvarlig, Kontraktansvarlig
Navn
Peter Winther Hansen
Email
pwh@ski.dk
Telefon
20 61 87 43
Billede
Kundeservice
Beskrivelse
Kundeservice
Navn
Kundeservice
Email
kundeservice@ski.dk
Telefon
33 42 70 00